[maemo-users] EAP TTLS (PAP) support

Op dinsdag 12-09-2006 om 10:25 uur [tijdzone +0200], schreef Jack
Jansen:
> Ik ben ook geinteresseerd, zowel voor Eduroam (het draadloze netwerk
> voor alle Europese universiteiten, wat echter nog niet overal is
> uitgerold) als voor het VU netwerk. Die gebruiken allebei 802.1X met
> TTLS als authentication en daarin PAP als "inner authentication".
> Welke universiteit zit jij, en wat voor authentication wordt daar
> gebruikt?

Ik zit aan de RuG en ze gebruiken daar hetzelfde.

> Ik heb niet heel veel tijd om er in te steken, maar ik was van plan
> om als eerste ens te gaan kijken wat er nodig is om een "gewoon"
> Linux notebook aan het wireless te hangen en te kijken of dat te
> porten is. Of heb jij daar misschien ervaring mee? Mijn gewone laptop
> is een Ma, dus da's gewoon een kwestie van openklappen en hij doet
> het:-)

Instructies voor linux voor ons netwerk zijn hier te vinden:
http://www.rug.nl/rc/helpdesk/hulp/draadloos/linux_manual

Ze bevelen daar xsupplicant aan, maar het zou ook moeten kunnen met
wpa_supplicant. Op de site van Jorge
(http://bencer.cauterized.net/nokia770/) staat een port van
wpa_supplicant maar die installeert niet op mijn 770 (misschien nog een
oude port). Ik wilde daarom maar es beginnen met wpa_supplicant port
source opnieuw te compilen. Ik heb er op dit moment alleen nog niet echt
tijd voor.

--
Jesse van den Kieboom

Visit: http://www.icecrew.nl

[Index of Archives]     [Linux USB Devel]     [Linux Audio Users]     [Yosemite News]     [Linux Kernel]     [Linux SCSI]     [XFree86]     [Big List of Linux Books]