start pagina Gimp

Geachte Mevr./mijnh

Ik heb op mijn computer Gimp geïnstalleerd

Nu staat er in het boekje van de consumentenbond  (foto’s bewerken  stap voor stap ) op bladzijde 17 het volgende

Het werkgebied van Gimp  bestaat uit drie losse vensters.

Het middelste venster (het bewerkingsvenster) wordt gebruikt voor het bewerken van de foto.
In het linkervenster staat de gereedschapskist met alle bewerkingsgereedschappen.
Als u in het bovenste deel van dit venster op een knop klikt, verschijnen de mogelijkheden voor deze knop onder in het venster.
In het rechtervenster staan de diverse instellingen-en informatievensters voor lagen, kanalen enzovoort.
De losse vensters kunnen naar eigen wens worden aangepast.Soms ziet de vormgeving er anders uit dan u van Windows bent gewend, maar vaak blijkt de opzet van Gimp handiger en effectiever.

Mijn probleem is echter dat het rechtervenster bij het opstarten van Gimp niet op mij scherm verschijnt

Kunt u mij vertellen wat hiervan de oorzaak is ? want zo heb ik dus niets aan Gimp

Bij voorbaat hartelijk dank

met vriendelijke groeten  Jan Vrijhoeven