[linux-audio-user] brasil + linux

is so god to hear all of this interests comments! and i could feel
that expectation that here is a place where linux could grow so much
and i agree with that point of view!

we feel that this expectation exists from here too and theres'nt
anything that can stop that organic evolution. it is inevitable! i
could seeeee! there's no "lose jobs", wher?re not talking about
"jobs", whe?re talking about the development of the culture.

schmidt:
>there's not a single proprietary platform that has anything that
>could make up for the freedom one gains by using open source software.

it?s a big pleasure to stay in contact with all of you (you?re all
invited to code in tropical lands ;), and sorry from my delay to
reply, my english dictionarie was so dusted! so, i?m trying...

i record gil using ardour, with two channels (guitar and vocal
available!) of the m-audio delta 1010LT soundcard. demudi 1.2
agnula/debian ditribution with kernel 2.4. the processor is one athlon
2.2, with 512 RAM and 80g of HD.

I'd several takes with this hw using 8 independents channels for more
then a hour in ardour with total stability. and i think this will
probabily be nearly profile of the DAW that will be distributed. Does
anybody have any sugestion??? (wait! wait! just one in time!)

Andr?s, here is the lyric of  "maquina de ritmo", could you (we)
translate it to english?

e-noise
? n?is
cris

m?quina de ritmo
(gilberto gil)

m?quina de ritmo
t?o pr?tica, t?o facil de ligar
nada al?m de um bom bot?o
sob a leve press?o do polegar

poderei legar um dicion?rio
de compassos pra voc?
no futuro voc? vai tocar
meu samba duro sem querer

m?quina de ritmo
quem dan?a nessa dan?a digital
ser? por exemplo que o meu surdo ficar? mudo afinal
pendurado como um dinossauro no museu do carnaval
se voc? aposta que a responsta ? sim, por Deus, mande um sinal

m?quina de ritmo
programa??o de sons sequenciais
mais de cem milh?es de bambas de escolas de samba virtuais
virtuais, vistuosas vertentes de varia??es sem fim
da? por diante, samba avante j? sem precisar de mim

m?quina de ritmo
quem sabe um bom p? de pirlimpimpim
possa deletar a dor de quem deixou de lado o tamborim
apesar do seu computador ter samba bom, samba ruim
se aperta o bot?o meu cora??o h? de dizer que ? samba sim

m?quina de ritmo
processo de algoritmos padr?es
m?ltiplos bin?rios e tern?rios, quarten?rios sem paix?es
colcheias, semicolcheias, fusas, semifusas, sensa??es
nos sal?es das noites cariocas novas tecnoilus?es

m?quina de ritmo
que os p?s-eternos h?o de silenciar
novos anjos do inferno v?o p?r qualquer coisa em seu lugar
quem sabe ir?o lhe trocar por tal um surdo mudo do museu
e bandos da lua vir?o se encontrar
numa praia toda lua cheia pra lembrar voc? e eu

moreno, dom?nico, cassim, assim meus filhos, filhos seus
e bandos da lua vir?o se encontrar
numa praia toda lua cheia pra lembrar
s? pra lembrar, s? pra cantar
s? pra tocar, s? pra lembrar voc? e eu

more info
(http://banto.hipatia.info/gil/).

[Index of Archives]     [Linux Sound]     [ALSA Users]     [Pulse Audio]     [ALSA Devel]     [Sox Users]     [Linux Media]     [Kernel]     [Photo Sharing]     [Gimp]     [Yosemite News]     [Linux Media]